Archiwum
Partnerzy

Matura z religii – propozycje pytań

Moja aktywność związana z nauką religii w szkole bez zatwierdzonej przez MEN podstawy programowej już przynosi efekty. Ten „system nauczania” narusza m.in. elementarne podstawy prawne funkcjonowania naszego państwa a w szczególności propaguje przemoc oraz jest sprzeczny z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Pani minister Szumilas, nie mając argumentów za, odmówiła klerowi kolejnego sposobu zawłaszczania szkoły publicznej przez rozszerzenie przedmiotów maturalnych o religię. Mądra decyzja. Mówiąc krótko, nie można zdawać matury z legend.
Aby ułatwić kolejną próbę negocjacji episkopatowi, postanowiłem rozpocząć dyskusję na temat potencjalnych pytań na maturze z religii. Będziemy je systematycznie publikować na mojej stronie internetowej. Zachęcam wszystkich do udziału w tej akcji. Pytania, które będą się pojawiały na stronie, będą wybierane przeze mnie osobiście na podstawie następującego regulaminu.
1. Pytanie musi być bezpośrednio związane z religią katolicką.
2. Pytanie nie może zawierać obraźliwych i bezsensownych treści i nie może dotyczyć nieprawdy.
3. Pytanie nie może zawierać treści antyklerykalnych bezpośrednio odnoszących się do ludzi.
4. Niedopuszczalne jest używanie wulgaryzmów lub treści powszechnie uważanych za obelżywe.
5. Osoba, która do dnia 01.09.2013 roku przyśle najciekawsze pytanie, zostanie uznana jako pierwsza w kraju, która zdała maturę z religii. W nagrodę zostanie zaproszona na koszt posła do spędzenia jednego dnia w Sejmie, 11.09.2013 roku.

Przykłady pytań (zaznacz jedną odpowiedź):

1. Podczas cudu w Kanie Galilejskiej, główny bohater zamienił wodę w wino. Jakie?
a) Białe wytrawne,
b) Czerwone,
c) Różowe,
d) Cydr.

2. Jakie zioło zajarał Ezechiel, w celu uzyskania takiego odlotu, że widział kulę ziemską z orbity?:
a) Maryha,
b) Haszysz,
c) Opium,
d) Krak.

3. Jakie zjawisko fizyczne wykorzystał główny bohater podczas cudu chodzenia po wodzie?:
a) Lewitację,
b) Zmniejszenie napięcia powierzchniowego związane z rozkładaniem palców stóp,
c) Lokalne zamrożenie tafli wody,
d) Osuszenie jeziora.

FacebookTwitterGoogle+